Ryser

Kan det bli så mycket vackrare än så här?


Tiden är ur led

Nya tider stundar - på alla plan och jag gillar den tidszon jag lever i. Men tiden är ur led och jag är förbannat trött. Nu ska här sovas några timmar. Jag är glad idag. Saker faller på plats.

Courage


Jobbar på

Känns som om jag ibland inte gjort annat än att jobba den senaste tiden, en heltid och två extrajobb gör sitt. Jag börjar känna mig som en urvriden disktrasa, knappast speciellt charmigt. Men på söndag är sista passet för ena extrajobbet så antar att det blir lite lugnare efter det. Hoppas jag i alla fall. Samtidigt klagar jag inte. Jag gillar verkligen mitt jobb - mycket. Lär mig massor varje dag och törstar hela tiden efter att lära mig än mer. Varje möte med en människa väcker nya insikter. Känner att jag hamnat rätt. Har mest skrivit så fingrarna blött idag. Sjunker in i arbetet och tiden går alldeles för fort. Hämtade sonen och hade en underbar kväll med ett rekordbad. Skrattade så vi kiknade båda två när vi målade kropparna i sjuka psykadeliska mönster. Snart är helgen här och jag ska försöka hämta lite kraft på lördag innan nästa arbetspass drar igång på söndag och avslutas först 37 timmar senare med ett kick-boxningspass. Undrar om jag överhuvudtaget kommer att kunna stå på benen efter det? Jag kan tyvärr titulera mig som Sveriges mest otränade människa. Tror jag inte tränat sen i december... Bättre sent än aldrig att ta upp vanan med träningen. Ska nog börja simma igen tror jag. Undrar bara när tusan man ska hinna med.

Kan förresten titulera mig som Sveriges klantigaste människa också. Idag när jag gick iväg på lunch svängde jag benet över ett litet hinder - och då menar jag verkligen litet - slog i insidan av knät och pryds nu av ännu ett tilltalade blåmärke på benet. Försöker tänka att det är lite charmigt att jag ännu inte har kommit ur tonårsperioden då alla lemmar växte som ogräs och man inte hade koll på var de slutade eller började. Fast jag undrar hur länge till jag kan intala mig själv att jag är 17? Några år till?

Helg

Tar sonen och drar till landet imorgon förmiddag. Ska bli så skönt att få komma iväg ett tag! Det har varit lite för mycket på sistone kan man nog lugnt säga.

Mina bröder

I vintras skedde det för första gången, nu har det hänt igen. Mina bröder är nu båda gifta. Fick nyss ett mail med ett bröllopsfoto. Min yngre bror med familj åkte till Thailand nyligen. Där har de nu gift sig på en strand med sina två små barn med sig. Deras lycka gör mig glad! Grattis till mina två kära bröder som har lärt mig mycket i livet. Gör mig så glad att de båda har funnit sina stora kärlekar i livet! <3

Mina bröder

I vintras skedde det för första gången, nu har det hänt igen. Mina bröder är nu båda gifta. Fick nyss ett mail med ett bröllopsfoto. Min yngre bror med familj åkte till Thailand nyligen. Där har de nu gift sig på en strand med sina två små barn med sig. Deras lycka gör mig glad! Grattis till mina två kära bröder som har lärt mig mycket i livet. Gör mig så glad att de båda har funnit sina stora kärlekar i livet! <3

Säga vad man vill

Babble, Babble, Bitch, Bitch
Rebel, Rebel, Party, Party
Sex, sex, sex, don't forget the violence


Manson är Manson. Jag har sagt det förut och jag kan säga det igen. Jag är ingen fantast av hans musik, men jag kan inte låta bli att facineras av honom samtidigt som han kan äckla mig. Trots allt så lever han och jag i samma tidsdimension. Långt borta från er andra i stunder. Det är befriande på många sätt. Läs hans listor och ni kommer att förstå vad jag menar. Om ni inte orkar så håll till godo med ett urklipp från texten till "This is the new shit" här ovanför. Vill ni ha hela texten finns den här. Den texten relaterar inte direkt till hans listor, men, wtf.


Man undrar ju

Hur svårt är det egentligen att välja mobiltelefon? När det bara finns två märken att välja mellan och ett relativt lågt satt pris dessutom. Det har tagit mig säkert två timmar, om inte mer idag och ikväll att bestämma mig. DET tycker jag är lite märkligt faktiskt. Speciellt eftersom jag köpte min förra telefon på ca fem minuter. Och den här gången pratar vi bara jobbtelefon. Hmm, måste nog sova på saken. :)

Tornado

Lever i en tornado där allt snurrar runt, runt. Det går snabbt och jag hinner knappt med. I den försöker jag hålla huvudet kallt och försöker ta vettiga beslut. Framtiden får utvisa om jag lyckas med det. Jobbet drog igång till fullo idag med övertid och utfrågning. Lär mig simultant två nya språk. Det är roligt!

Vänner

Kan inte nog säga hur glad jag är över de fina vänner jag har! K som rycker ut utan minsta förvarning, alla som hör av sig, alla som orkar stå bredvid. Tack! Ni gör mig stark!

.


Kan inte sova

Har legat och vridit och vänt mig hela natten. Tankarna snurrar runt, runt. Vad är det som händer? Vad är det som kommer? Känner bara en oändlig sorg.

.

Så jävla sorgligt.

Dagens


RSS 2.0