En sommar

Nästa sommar ska jag vara ledig lite, ligga på en strand, åka till ett varmt land och upptäcka något nytt.
Men i höst ska jag till alperna, åka cykel nedför branta berg och gå på oktoberfest! Det är faktiskt inte fy skam det heller.

Undran

Tror på mänskligheten. Men ibland undrar jag. Men framtiden är ljus!

Dagens visa...


Nöjd

Idag har äntligen cykel inhandlats. Jag tror jag är världens mest lättlurade kund så det kändes bra att gå till några som faktiskt såg till mina behov. Nåväl, en bra cykel fick jag med barnsits och hjälmar till oss två och så ett extra lås. Har cyklat i nästan två timmar sen jag hämtade ut den och oj oj oj vad min kropp behövde det här! Låren värker och ryggen gör sig påmind. Tror jag ska ta mig förbi affären igen på torsdag för lite småjusteringar. De var topp på allt sånt där och man ska ju inte få ont i ryggen av att cykla oavsett hur fruktansvård kondition man än har. Eller?

C var i allfafall i himmelriket när jag kom och hämtade honom. Så vi cyklade och cyklade och cyklade och cyklade... Sen kom vi hem och sända en tacksamhetens tanke till Marja och gjorde älgwallenbergare med potatismos och gröna ärtor. Mums!


Något att fundera på

Han insöp kvällen, han pratade, han sprang, han snubblade och föll. Det ångrar han idag. Eller var det en hon?

Livet

är bra jävla skönt.

Igår kämslostormade jag ordentligt på jobbet, landade på kvällen med hjälp av underbara kollegor. Sov alldeles för lite, lekte dränkt katt på morgonen, träffade ny chef som jag gillade skarpt, träffade en gamal förlorad vän och en underbar liten kille som smälte mitt hjärta. Lekte med lera med sonen och fann en oanad talang. Och nu... Ja, behöver inte nämna mer än att livet är bra jävla skönt!

Jag blir så glad

En vän till mig är så himla fin och viktigast av allt med tanke på det jag ska skriva - hon är jävligt duktig på sitt jobb. Och nu är hon erbjuden två jobb!!! På en mättad arbetsmarknad. Det ni!

Halvt om halvt ny

Borde jag vara efter en helg med föräldrarna och sonen. Det behövdes. Gick på Blidö Bio vilket alltid är mysigt. Man sitter på pinnstolar med minimal stoppning och ser på film. Känns som när jag som liten var med i IOGT-NTO (det trodde ni inte va!) och åkte ut i småbyarna och tittade på film. Hur som helst såg vi "Original" med Tuva Novotny. Den var verklgien så där i början, men oj vad den hämtade upp sig på slutet. Sen fanns det så klart vissa saker jag skulle velat ändra i historien, men jag gillade en passage där man gick in på vad som är sanningen. Tala gärna om för mig vad som är sanningne. Jag håller för fullo på att reda ut det för mig själv.

Har badat och åkt båt. Suttit på altanen, legat i sängen, i soffan... med en tankeväckande bok; "Illusionen om Gud" av Richard Dawkins. Jag lovar att återkomma till den när jag har lite mer kött på benen, men att fler bör läsa den är klart redan idag!

Nu är jag tillbaka i stan och ska försöka ställa om till ännu en ny arbetsvecka.

Av intresse? Nja, inte för er kanske.

Jag tog jobbet! Det blir roligt och utmanande.

Ölprovning igår med en dundrande huvudvärk. Somnade faktiskt ifrån gästerna två gånger, halvt med flit, eftersom jag skulle upp tidigt och ville undvika migrän då jag är ensam med sonen.

Snart bär det av till landet, det ska verkligen bli skönt!

Pannan i djupa veck

På ett trevligt sätt för mig. Mindre charmerande för de som behöver se mig. Det är en stor fördel har jag kommit på. Man behöver faktiskt inte se hur man åldras i ansiktet om man inte vill. Svärfar var fenomenal på det. Han tog bort glödlampan framför spegeln så han slapp se hur han åldrades. Sen gjorde han sina insatser för utseendet i mörkret. Kan iof ge rätt spännande resultat, men det behöver man inte heller bekymra sig för, utan endast de människor som vilar blicken på en då man i ett oövertänkt ögonblick uttalar sig. Själv kan man sitta där inne och njuta av att man har saker att lägga pannan i veck för utan att behöva oroa sig över hur det ser ut.

RSS 2.0