Saknar

Saknar min son något oerhört.

Tid

En helg i turbo... Jag är jäkligt lyckligt lottad med mina vänner. Synd bara att dygnen har allt för få timmar. Sammanlagt fem timmars sömn nu på två nätter och jag har ändå inte hunnit med riktigt allt. Jag undrar ärligt hur andra hinner med?



Finns bättre klipp med rolling stones och låten, men filmen är så bra så jag kunde inte låta bli att ta med den här...

Världens bästa...

... lärare träffade jag inatt! Jag är mållös och förundrad. Jag vill tillbaka till skolan!

Kvällens...


Avslut

Ett grymt avslut på den här dagen. Jag tänker njuta och inte jobba - just nu!



Vindar

Motvinden ven kring mig hela förmiddagen. Allt som möjligtvis kunde gå fel gjorde det. Tog mig iallafall iväg till ett möte på eftermiddagen. Vindbyarna la sig och solen kikade fram. Grymt tacksam för mina vänner som stod ut med mig på förmiddagen. Tack!

Fokus

Fokuserar så det gör ont. Fick hjälp att välja bort och det var hårt och tungt, men jag antar att det var ett måste för alla. Det är egentligen rätt bra-att välja bort ibland. Kan nu lägga fokus där det borde vara. Jobb, hem, musik. Fast inte i nämnda ordningen. Det är bra att öva på att fokusera. Här är ju trots allt här där man är och där är där där man inte är. Än så länge har jag inte kommit på något fruktbart sätt att klona mig på trots att jag verkligen har försökt. Då blir det bäst för alla att vara här där man är. Tror jag. Satan vad jag är rak och tydlig!

Hem

Jag har hittat hem igen. Till passionens boning långt där inne. Djupt rotat i mitt hjärta, dolt. Går inte att beskriva. Men tänk vad ett youtubeklipp kan göra! Jag är kär! I en upplevelse.

80-talet...


Sanningen

Sanningen är det man vet, och det man vet tror man på, och det man tror på vet man, och det man vet är sanningen!

Äntligen fredagseftermiddag


Dagens


Kvällens


Frihet

F kom till mig idag och log under lugg och frågade om inte jag kunde ta mitt pick och pack och inte komma hem på en natt eller två, helst kunde jag väl ändå se till att vara borta fredag. Mysigt... Helt ärligt så förstår jag henne. 18 och bor hemma. Jag hade blivit absolut galen av det! Så nu sitter jag med dilemmat. Ska jag sticka och riskera att hon bränner ner hela ghettot och allt det jag äger och har  - samtidigt som F får en kväll och natt för sig själv? Eller ska jag helt sonika sätta på mig mysbyxorna och krypa ner i soffhörnet med en god bok och gå in till gänget på F's rum och be dem sänka volymen? Dessa svåra frågor man ställs för i livet... Frihet, frihet ringer det i bakhuvud!

Udda eller jämt?

Ett möte, en shoppingrunda och en promenad senare fick jag ett sms. Hamnade på en restaurang med en flaska bubbel och en firande man. Livet är bra underligt ibland!

Rak kommunikation

Vad ska man säga? Jag blev mållös av den här bilden som Peter skickade till mig. You just got to love it! Rakare än så här blir det inte! Enligt säker källa ska han var en skön, galen killen. Mer spännande än så blir det inte idag, Men kom ihåg - rak kommunikation!


Stimulans

Jag behöver lite intellektuell stimulans NU!

Jag är rätt virrig...

... och ännu virrigare verkar det ha blivit på slutet. Nåja, jag ska nog snart komma på hur jag har gjort alla andra gånger för att lösa dataproblem.

Har nu varit på grönan två dar på raken. Men vitt skilda besök på så många sätt. Lika roligt båda gångerna dock. Jag hade fått för mig att jag av något slags principskäl jag inte ens minns idag skulle bojkotta grönan. Den principen har flygit all världens väg. Glad för det är jag.

Tänkte pröva på något nytt idag och försöka komma i säng i någorlunda tid. Imorgon blir det storkalas. Runt 80 pers på ett barnkalas. Jag kommer antagligen gå under. Fast kul blir det säkert, men jag hade gladeligen nöjt mig med den utökade familjen. Nästa år kanske... Kul ska det bli hur som. Om jag lyckas sova lite innan.

Du får mig att skratta

Vissa personer får en del av ens hjärta och den delen lever kvar för evigt. Hjärtat får helt enkelt bara bli större för att ge plats till andra som hör hemma där. Det finns en människa som för massor av år sedan tog en stor bit av mitt hjärta. En människa som än idag får mig att skratta och le. Sådana människor håller man alltid nära. Vad som än händer. Han är numera gift, jag mamma och inga spirande känslor lever kvar. Bara glädjen över att ha en man i mitt liv som förstår och känner mig och som alltid får mig att skratta.
Tack för ditt smicker! Sanningen är väl att guld och Springsteen faktiskt bara blir bättre med åren... All lycka till dig!

Dagens visa...

Sommaren...


Dagens...





Dagens visa

Sommar sol, picknick, ledig dag. Oavslutade saker är uppredda och livet ler mot mig och idag ska jag le tillbaka!



Sanningar

Livets vägar leder alltid till mer kunskap - om andra och om sig själv. Bara man väljer att se sanningen i vitögat.

Den här veckan har börjat oerhört bra, med en god vän och sonen vid vattnet och i solen. Fortsätter med jobb, både det nuvarande och det kommande. Och jag känner ju mig lite mer idag än igår så det är ju en trygghet.

Föga förvånande.

Ny information ger nya perspektiv. Det kan aldrig skada. Jag är informationstorsk och njuter av att veta. Allt rann av mig och jag kunde bara känna glädje. Och förvirring å andras vägnar. Men det var skönt att veta att det inte gjorde ont på minsta sätt. Information gör mig bara lugn. Märkligt är det, på flera sätt, fast enbart i positiva riktningar.

Man ser det man vill se sägs det. Summan är att sanningen i alla fall är subjektiv. This is my truth!

RSS 2.0