Stressigt och underbart

Springer runt, runt. Lever med blodet pulsernade utanpå kroppen. Det är varmt och klibbigt. Känslofullt. Lever. Läser Lundell, lyssnar på Thåström, åker bil, tåg och flyg, jobbar, målar, lyssnar, pratar och längtar efter att skriva.

Kasst ljud, men den är ändå grym.


En sak jag har svårt för

Jag tycker jag är rätt överseende med mycket, men en sak jag har svårt för är att bli beskyld för något jag inte gjort. Än värre blir det när man inte ens får en chans att svara på den falska anklagelsen! Med tanke på dagen är låtvalet självklart!



Dagens

Jag tror jag haft den förut, men den får gå i repris, för den är sannerligen dagens visa.


Skratt

Trött som satan tog jag en tung väska och åkte norröver igår för att träffa Sopis-vänner, dricka lite bubbel och inhandla leksaker. Lekte stekare och sprutade ner värdinnans halva kök med bubbel. Sen var det faktiskt inte min mening skall tilläggas. Jag tänkte bara inte (skrämmande hur förvirrad jag kan vara). Fast rätt kul blev det. Hela kvällen alltså. Massor av energi kom tillbaka och jag blev halt ruinerad. Skratt är extremt förlösande!

Idag har vi varit  vid Hellasgården och strosat. Lekt kurragömma i skogen. "Jag gömmer mig här mamma så kan du leta efter mig". Hmm, jag uuuundrar var C kan vara? Mycket skratt idag igen. Solen log mot oss från en klarblå himmel. Så underbart skönt!




Gott och blandat

Fick en bra start på dagen. Dock resulterade det i at jag hade lite svårt att koncentrera mig de första timmarna på jobbet. Men har ändå fått en hel del gjort. Har skrivit och skrivit. Mitt rum är iskallt och jag har nog aldrig druckit så mycket te i hela mitt liv bara för att få hålla om en varm kopp emellanåt. Avslutade med ett möte som satte giller i huvudet på mig. Det gillar jag. Allt annat försvinner.

Ikväll kom F hem på besök. Vad som än har hänt och fortfarande händer har hon ett fint hjärta. Jag är glad över att hon finns. Hoppas så att det går bra för henne! Nu sitter vi framför varsin dator och jobbar lite... Eller hon iaf, jag försöker mest skjuta på det oundvikliga - att betala räkningar.

Imorgon ska jag hem till C på en liten fest. Ska bli riktigt kul att träffa alla gamla vänner igen. Tänk att det redan har gått ett halvår!

Nåväl dagens låt torde vara denna:



Inte bästa videon, men man kan ju faktiskt inte få allt alltid!

Skaparverkstad

Har köpt en stor canvastavla idag och massor med färg. I eftermiddag har det målats för fulla muggar. Kul att se hur C trivdes och skrattade åt mina försök att hålla isär färgerna. Blev ett inferno av hopkladdade färger. Nåja, den ska iaf upp i C´s rum sen och då är det ju kul att han har varit med. Har även köpt färg för att måla en fondvägg inne hos honom. Den väggen jag ska måla ser för jävlig ut, så det är nog bra att den får lite färg. Frågan är baa när tusan man ska hinna med. Fast kul när det är klart!

Värsta dagen på länge

Idag önskade jag nästan att jag hade svininfluensan. Men bara nästan. Det är bara att konstatera att jag är alldeles för gammal för en helkväll. Men kul var det! Barns och Freeradicals i goda vänners lag. Filmen var som vanligt otroligt snygg och fjällhjärtat började pumpa lite extra, endorfinet sköt i höjden och jag hoppas jag kan skylla dagens tillstånd på euforin igår. What goes up must come down...

Haft Marja på besök ikväll. Det gäller att suga ur varenda sekund man kan med henne när hon väl landar i stan. Det är så jäkla skönt att vara med henne. C som vanligtvis blir tyst o blyg när han träffar någon han inte sett på ett tag ville bara leka och mysa med Marja. Inga hämningar där inte. Körde sönder helikoptern i regntunga Solna, fäktades och åt en blodig entrecôte.

Dagens...

Something that makes me shake my booty in the cold novembernight!


Dagens...

Önskar det vore These days med Alien ant farm, men de asen har stoppat inbäddning... Nåja. Den här låten funkar också som summeringen av dagen.



Friheten måste ständigt försvaras

20 år sedan idag, då föll muren.


En vanlig dag

Dagen startade med en intellektuell utmaning med samtal kring sokratisk dialog samt med filosofiska diskussioner och fördjupning av anknytningsteorin. Jag känner hur jag ryser. En underbar tid framför mig på handledningstimmarna. Blev än mer sugen på steg ett utbildning under ledning av denne fantastiske person. Någon gång i framtiden så...

Var med om en telepatisk upplevelse när jag väl återvände till jobbet. Häftigt!

Kvällen avrundades med besök av Elisabet och hennes lille son. Så himla mysigt! Jag är verkligen lyckligt lottad när det gäller mina vänner!

Så trots en regntung torsdag så log livet mot mig hela dagen.

YES!!!

Jag fixade det! Kick-boxningen var en en underbar upplevelse! Trött i armar och ben, men jag var faktiskt inte så otränad som jag trodde vilket är den största vinsten! YEEHAA!!!

RSS 2.0